Mijn rol bij DPG Media

Bij DPG Media ben ik verantwoordelijk voor de e-mail marketing. In deze rol stuur ik diverse e-mails uit en analyseer ik de resultaten om te begrijpen wat werkt en wat niet. Mijn doel is om de betrokkenheid van onze lezers te vergroten en de conversie te verbeteren.

Een belangrijk aspect van mijn werk is het optimaliseren van de e-mails door ontwerpaanpassingen door te voeren. Ik voeg bijvoorbeeld kortingsbollen met het percentage korting toe om aanbiedingen duidelijker en aantrekkelijker te maken. Daarnaast analyseer ik welke producten het meest worden verkocht en succesvol zijn. Op basis van deze inzichten stel ik e-mails samen die nieuwe producten combineren met populaire items om zo de verkoop te stimuleren.

Met deze strategieën zorg ik ervoor dat onze e-mailcampagnes niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook effectief in het bereiken en activeren van onze doelgroep.

Designs van banners verschillende titels DPG

Designverbeteringen van e-mails

Ik heb door middel van gerichte designverbeteringen de effectiviteit van e-mailcampagnes verhoogd. Een belangrijke aanpassing was het toevoegen van USP’s aan de tegels in de e-mails, wat leidde tot een hogere CTR. Deze verbeteringen zorgden ervoor dat ontvangers sneller overtuigd raakten van de voordelen van het aanbod. Daarnaast heb ik call-to-actions zoals “Bekijk deal” samen met mijn collega toegevoegd om de interactie te stimuleren en ontvangers direct naar de website te leiden, wat zorgde voor hogere conversie.

 

Bekijk aantal voorbeelden van e-mails waar dit toegepast is:

  1. NuShop
  2. LibelleShop
  3. AD Shop
  4. Abo-only concept
  5. AD Shop – Dedicated
  6. Volkskrant Shop
USP – Abonnee informeren en persoonlijk maken hoeveel er bespaart wordt met een deal.
CTA ‘Bekijk deal’ die zorgt voor hogere CTR van e-mail.
Hoofdbanner die linkt naar de categoriepagina van ‘Nachtje weg’. Abonnee de optie geven om alle deals te bekijken die onder deze categorie vallen.

E-mail design voor optimalisatie

Banner in meer eigen huisstijl
USP zodat deals interessant worden voor ontvangers
Call to action voor meer duidelijkheid om te klikken op tegels
Kortere banners

E-mail design na optimalisatie

Banner in meer eigen huisstijl
USP zodat deals interessant worden voor ontvangers
Call to action voor meer duidelijkheid om te klikken op tegels
Kortere banners